Ford Puma EV waarschijnlijk dezelfde aandrijflijn als de E-Transit Courier

DE REDACTIE

/

/

De Ford Puma EV, de compacte crossover, die volgend jaar op de markt komt, deelt mogelijk de volledig elektrische aandrijflijn met de door Ford Pro onthulde E-Transit Courier.
De kleinste EV van Ford zou gebruik maken van de B2E-architectuur van de Puma met voorwielaandrijving.

Aandrijflijn

Vanuit productieoogpunt zou het het meest logisch zijn dat de Puma EV dezelfde aandrijflijn gebruikt als de E-Transit Courier, vooral omdat beide modellen vanaf 2024 in dezelfde fabriek in Craiova, Roemenië, zullen worden gemaakt.

Verder zei Ford dat het “de elektrische aandrijflijn voor de Puma en Courier tegelijkertijd heeft ontwikkeld”, wat suggereert dat de twee EV’s vergelijkbare specificaties zullen hebben. De automaker zei ook dat het werkt aan slechts één batterij voor het kleinste model van de elektrische Transit familie.

Batterij

Aangezien de batterij de duurste component van een EV is, en de E-Transit Courier en de Puma EV in 2024 de meest betaalbare elektrische voertuigen van Ford in Europa zouden moeten zijn, is het delen van het batterijpakket zeker economisch zinvol.

Specificaties

Ford heeft nog geen volledige specificaties van de E-Transit Courier bekendgemaakt.
We weten wel dat de compacte bestelwagen een elektrische motor van 100 kilowatt (134 pk) aan de voorzijde heeft en dat hij kan worden opgeladen tot 100 kW met behulp van een snellader.

De Puma EV zal het naar verwachting opnemen tegen de Peugeot e-2008, Opel Mokka Electric en mogelijk zelfs de Mini Aceman EV.