Naast de lancering van nieuwe modellen op basis van zijn nieuwste SEA-platform (Smart #1, #3, Zeekr X, Volvo EX30) is Geely niet vergeten om zijn bestaande modellen te updaten.
De Volvo XC40, C40 en Polestar 2 kregen daarom dit voorjaar een grote technische update. De lijst met wijzigingen heeft vooral betrekking op de elektrische aandrijflijn en niet zozeer op de styling. De Polestar 2 en zijn Zweedse neven zijn van voorwielaandrijving naar achterwielaandrijving gegaan.
Long range
De long range-versie profiteert ook van een nieuwe 82 kWh batterij. In januari claimde Polestar een actieradius van 635 km voor achterwielaandrijving en 592 km voor de vierwielaandrijving.
Uiteindelijk bleken de nieuwe motoren en elektronica efficiënter dan verwacht, met een bereik van 654 km voor de achterwielaangedreven versie (vergeleken met 487 km eerder). De versie met vierwielaandrijving blijft min of meer op koers met 591 km. De belangrijkste update voor deze nieuwe batterij is het maximale laadvermogen, dat gestegen is tot 205 kW.
Standard range
Ook de standaardversie doet het beter dan verwacht: 578 km in de WLTP-cyclus, tegenover 532 km voor de vorige versie, met een batterij van 69 kWh waarvan de capaciteit ongewijzigd blijft. Opladen is beperkt tot 135 kW.
Polestar benadrukt ook dat het de koolstofvoetafdruk van de auto heeft verkleind door wijzigingen in de materialen en energiebronnen die bij de productie worden gebruikt.